BiH ima duplo više punionica nego električnih vozila

U Bosni i Hercegovini je trenutno instalirano 125 punionica za električne automobile, a najviše ima u Sarajevu, Banjoj Luci, Mostaru i Tuzli. Ali u usporedbi za zemljama okruženja, i pogotovo Europske unije, BiH zaostaje u izgradnji punionica i kupovini električnih automobile, tvrde u godišnjem BloombergNEF izvještaju. Izvještaj iznosi značajno predviđanje po kojem će do 2025. godine ukupan udio električnih vozila među novim putničkim vozilima biti oko 16 posto, dok će Kina i Europa ostati dominantna tržišta električnih vozila. Također, porast korištenja električnih dvotočkaša i trotočkaša trebao bi se usporiti u sljedeće tri do četiri godine, prije nego što od 2025. započne njegov ubrzan rast.

Da bi se kupilo što više električnih automobila u Bosni i Hercegovini, prvi uvjet je da se izgradi mreža električnih punionica. Bosna i Hercegovina i Kosovo su trenutno jedine države u regiji koje nemaju nikakvih poticaja ni stimulacija pri kupovini ekološki prihvatljivih vozila. Nije samo nedostatak poticaja jedina barijera na putu ka snažnijem razvoju elektromobilnosti u BiH. U tom smislu, misli se prije svega na zakonsku regulativu koja ne raspoznaje terminologiju elektromobilnosti. Zatim visoke carine, poreze i troškova registracije, nedovoljno razvijenu infrastrukturu, visoke takse za priključak, ali i na nerazvijenu svijest građana i predstavnika nadležnih institucija prema konceptu elektromobilnosti i svim prednostima i uštedama koje se pri tome ostvaruju.

Udruženje za elektromobilnost i Udruženje ovlaštenih zastupnika i trgovaca automobilima koje djeluju pri Privrednoj komori FBiH je u tom pogledu iniciralo brojne aktivnosti prema nadležnim institucijama. Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH, uputilo je prijedlog odluke prema Vijeću ministara BiH o suspenziji i smanjenju carina pri uvozu električnih i hibridnih vozila. U BiH je trenutno 125 punionica. Međutim, veći dio tih punionica su AC, tzv. spore punionice i u privatnom vlasništvu, u okviru restorana, hotela, trgovačkih centara i slično, što znači da hitno trebamo olakšati procedure za izgradnju javnih punionica, generalno, a naročito na ključnim koridorima i brzim cestama sa težnjom ka izgradnji DC, tzv. brzih punionica na tim lokacijama.

U BiH imamo nešto više od 1.000 registrovanih automobila na hibridni pogon, te 74 električna vozila. Država treba stimulisati nabavku električnih vozila kao što to rade zemlje okruženja. Broj ekološki prihvatljivih registrovanih vozila u Europskoj uniji u 2020. godini je više od dva miliona ili 12,6 posto od ukupnog voznog parka. Instalirano je oko 225.000 javnih električnih punionica i njihov broj raste iz dana u dan. Sve susjedne države izdvajaju znatna sredstva za podršku pri kupovini ekološki prihvatljivih vozila, naročito za automobile sa električnim pogonom. Srbija daje podsticaje do 5.000 eura, Hrvatska subvencionira iznos jednak PDV-u, dok Slovenija izdvaja i do 8.500 eura subvencije po kupljenom električnom vozilu.

Logo-transparentni-1 O nama

eSOLAR d.o.o. je bosanskohercegovačka projektantska kompanija sa sjedištem u Sarajevu koja se bavi projektovanjem, izgradnjom, mjerenjem i održavanjem fotonaponskih solarnih elektrana. eSOLAR nudi mogućnost izgradnje Off-Grid i On-Grid sistema elektrana za sve naše klijente.